Adatbázis építés

2013.02.21

Az email marketing kampány sikerének egyik legfontosabb kritériuma egy jó adatbázis. Felépítése és fenntartása azonban rengeteg befektetett energiát, folyamatos karbantartást, valamint a jogszabályok pontos ismeretét feltételezi.

Mitől jó egy email adatbázis?
Az adatbázisban szereplők engedélyezték, hogy marketing üzeneteket, illetve hírlevelet kaphassanak.
Az adatbázisban szereplő információkat rendszeresen frissítjük, évente ugyanis a tagok mintegy 25%-a ilyen-olyan okok miatt (pl. email cím váltása, leiratkozás) lemorzsolódik.
Az adatokat a magyarországi jogszabályoknak megfelelően kezeljük.
Egy jó email adatbázis olyan szűrési lehetőségeket biztosít a begyűjtött adatok alapján, melyek révén a lehető legpontosabban megtalálhatjuk aktuális üzenetünk célcsoportját.
Az adatbázisunk több forrásból származhat, mint például:
Valaki valahonnan összegyűjtött egy email adatbázist, amit elad egy harmadik személynek: mind jogilag, mind minőségileg erősen aggályos ennek felhasználása.
Robotok által összegyűjtött email címek: bár olcsó, nem éppen hatékony, és ezt is könnyen támadhatja a hatóság.
Ingyenes levelezők adatbázisa: mivel kevés szűrési lehetőség van, elsősorban tömeges email küldésére alkalmas.
Permission (engedély) alapú adatbázisok: email marketing küldésére specializálódott cégek professzionális szakemberei által épített adatbázis. Előnye, hogy a felhasználók engedélyezték, hogy marketing tartalmú levelet küldjenek nekik, így hatékony és jogilag is teljesen megfelelő.
Saját email adatbázis: a cégek saját maguk is kiépíthetnek adatbázist, amire üzeneteiket küldhetik. Ez is hatékony módja az email marketingnek, hiszen e címzettek már valamilyen módon kapcsolatba léptek a vállalattal. Ugyanakkor a potenciális ügyfélkör bővítésére nem alkalmazható a saját adatbázis.
Adatbázis építés saját erőből
Az adatbázis építés legkézenfekvőbb módja, ha elkérjük meglévő ügyfeleink elérhetőségét.
Biztosítsunk lehetőséget a honlapunkon a regisztrációra, hírlevél-feliratkozásra.
Adjunk valami „extrát” a feliratkozásért cserébe. Például a feliratkozottak könnyebben értesülhetnek akcióinkról, további kedvezményekhez juthatnak, a regisztrálók között ajándékokat sorsolhatunk ki, letölthetnek egy tanulmányt stb. De ilyen pluszt jelent a hírlevél is, ha a feliratkozók számára értékes tartalommal bír.
Adatbázis építés külső forrásból: ha például egy nyereményjátékot hirdetünk meg egy médium felületén, a játék után kérjük el az adatbázist. Fontos, hogy a játékszabályzatban szerepeljen, hogy az adatbázis átadásra kerül.
Nyomtatott tájékoztatóinkon, hirdetéseinken, prospektusainkon jelenítsünk meg QR kóddal a feliratkozási lehetőséget.
Gyűjtsünk email címeket különféle eseményeken, kiállításokon, melyeken cégünkkel részt veszünk.
Bátorítsuk a meglévő kontaktokat, hogy megosszák az emailt másokkal is. Használhatunk például egy Szólj az ismerősödnek! gombot vagy a közösségi oldalak saját megosztó ikonjait.
Keressünk kontaktokat az interneten! Ha körültekintően járunk el, így is bővíthetjük minőségi elérhetőségekkel az email adatbázist, ez azonban – többek között az adatkezelési szabályok miatt – nem éppen egyszerű…
Az info@cégnév.hu típusú email címek esetében a cégekre vonatkozó szabályozást kell figyelembe venni, így ezek az email címek hozzájárulás nélkül is használhatóak.
A keresztnév.vezetéknév@cégnév.hu és ehhez hasonló típusú email címeknél a magánszemélyekre vonatkozó reklámszabályozást kell figyelembe venni, vagyis telefonon (a beszélgetést rögzíteni kell) vagy postai úton engedélyt kell kérni, hogy az email címre marketing üzenetet küldhessünk.
Az adatbázis építés során az adatkezelést be kell jelenteni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság nál. Ennek törvényi hátteréről itt olvashatsz!

Biztosítsuk a leiratkozást!

Nem csupán törvényi kötelesség, de a hírnevünk védelme miatt is érdekünk, hogy biztosítsuk a leiratkozást az email adatbázisból.

Szakértőink segítenek!

Egy jó adatbázis kiépítése hosszú idő, előfordul azonban, hogy nincs időnk hónapokat várni az email címek begyűjtésére, vagy új potenciális ügyfelek felé szeretnénk nyitni. Ez esetben használhatjuk az Emailmarketing.hu adatbázisát, mely 450 000, rendszeresen frissített kontaktot tartalmat, és több mint 100 szempont alapján szűrhető.

hirdetés

emailmarketing.hu - 1998-2013

Ahogy majdnem minden weboldal, az emailmarketing.hu is használ sütiket a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával beleegyezik a cookie-k alkalmazásába.
További információ: itt.

Értettem