Email kampány

2013.02.21

Az email marketing kampány nagyon hatékony eszköz a vállalatok kezében, hiszen rendkívül jól célozható, gyors, költséghatékony megoldás, ráadásul az eredményei is pontosan mérhetőek. Persze ahhoz, hogy tényleg hatékony legyen egy ilyen kampány, fontos a jól karbantartott adatbázis , valamint a megfelelően megírt üzenet.

Mi a célunk az email marketing kampánnyal?

Mielőtt hozzákezdenénk egy email marketing kampányhoz, tudnunk kell, hogy miért szeretnénk megszólítani a célcsoportunkat, és mit várunk tőlük. Új célcsoportot szeretnénk elérni? Imázsunkat javítanánk? Meglévő ügyfeleinknél szeretnénk a szolgáltatásaink körét bővíteni?

Honnan szerezzünk adatbázist? 
http://www.emailmarketing.hu/szolgaltatasok/adatbazis-epites/175

Határozzuk meg a célcsoportot!

"Ne azt számold, hogy hány embert érsz el - azokat érd el, akik számítanak."

A célcsoport meghatározásakor nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Ne felejtsük, hogy senki nem örül annak, ha olyan üzenetet kap, ami őt nem is érinti (pl. egy egyedülálló férfi a legújabb pelenkákról). Jobb esetben csak morog egyet, rosszabb esetben spambe rakja a címünket, így később a számára értékes üzenettel sem tudjuk majd elérni.

Ha tudjuk, mi a célunk és ki a célcsoportunk, alakítsuk ki a megfelelő ajánlatot, üzenetet!

A lényeg az egyszerűségben rejlik. Fontos, hogy azonnal értse a leendő ügyfél, hogy miről van szó, és érezze, hogy szüksége van az ajánlatban szereplő szolgáltatásra.

Mit tegyünk, hogy elolvassák az emailünket?
Az email tárgya az első szűrő, ezért gondosan válasszuk meg. Nem árt, ha valami ígéret van benne.
Ne legyen hosszú, inkább lényegre törő és átlátható.
A legfontosabb részeket emeljük ki.
Arról írjunk, hogy miért jó az olvasónak a termék/szolgáltatás, ne pedig arról, hogy miért jó maga a termék/szolgáltatás.
Illesszünk be egy egyértelmű linket, ahol további információhoz juthat az olvasó.
Vizuálisan is feltűnőek legyenek az akciógombok.
A célcsoportnak megfelelő legyen a stílus, valamint a szín- és képi világ.  Íme néhány minta

Ha megvan az üzenet és a dizájn, teszteljünk! 

Az email marketing kampány indítása előtt küldjük el magunknak is a levelet, különböző email szolgáltatóknál és böngészőkben megnyitva nézzük meg, hogy megfelelően jelenik-e meg. Majd például kisebb adatbázisokra kiküldhetjük különböző tárggyal, eltérő layouttal stb. az üzenetet, és megnézhetjük, hogy melyik működik jobban. A teljes adatbázisra a hatékonyabb üzenetet érdemes kiküldeni. 

Indítsuk el az email marketing kampányt.

Ahhoz, hogy az üzenetünk célba érésének technikailag se legyen akadálya, ügyeljünk az alábbiakra:

Legyen az emailnek html és text verziója, ugyanakkor kerüljük a flasht és a javascriptet.
A küldő szerver IP címe legyen fehér az összes nagy szolgáltatónál.
Nagyobb mennyiség kiküldése esetén válasszuk a lassított kiküldést.
Folyamatosan tisztítsuk az adatbázist, hogy csak létező email címek szerepeljenek benne.

Ha rendszeresen küldünk marketing céllal emaileket, ráadásul nagyobb adatbázisra, érdemes egy (fizetős) email marketing küldő szoftvert beszerezni vagy egy email marketinggel foglalkozó ügynökséget megbízni a kiküldéssel.

Hogyan mérhetjük az email marketing kampány eredményességét?

Ha nem mérjük az eredményeket, nem tudhatjuk, hogy jól használtuk-e fel a pénzünket és energiánkat vagy sem… Az email marketing kampány eredményességét az alábbi módokon mérhetjük

Email megnyitása: az összes címzett közül hányan nyitják meg az emailt.
Átkattintási szám: az emailben elhelyezett linkekre hányan kattintottak.
Az átkattintás (CT) után az oldalon eltöltött idő.
Regisztrációk száma.
Email utáni megkeresések száma akár emailben, akár telefonon vagy személyesen.
Eladások száma.

A kampány hatására érkező jelentkezéseket kezelni kell!

Biztosítsunk erőforrást arra, hogy a marketing kampány hatására érkező emailekre, telefonokra időben válaszolni tudjunk.

Ha szakértőre bízná az email marketing kampányát, válasszon minket!
Óriási adatbázis: közel félmilliós, rendszeresen frissített kontakt, akik hozzájárultak az email marketing üzenetek fogadásához, így valódi érdeklődők.
Pontos célzás: több mint 100 szempont alapján szűrhető adatbázisból választjuk ki az ügyféllel közösen a célcsoportot.
Gyors kézbesítés: üzenetét akár 1 napon belül eljuttatjuk a választott célközönséghez.
Hatékonyság: a potenciális ügyfelek a kiküldött levelek legalább 90%-át elolvassák, a további érdeklődők aránya pedig eléri a 10-15%-ot.
Mérhetőség: rendszerünk lehetővé teszi, hogy folyamatosan nyomon kövessük ügyfeleink email marketing kampányainak hatékonyságát.
Adatkezelés: az Emailmarketing.hu adatkezelése minden tekintetben megfelel a magyarországi adatkezelési jogszabályoknak.
Költséghatékonyság: szakértő csapatunk segít a kampány kidolgozásában és megvalósításában, hogy elégedett legyen az ár-érték aránnyal!

hirdetés

emailmarketing.hu - 1998-2013

Ahogy majdnem minden weboldal, az emailmarketing.hu is használ sütiket a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával beleegyezik a cookie-k alkalmazásába.
További információ: itt.

Értettem