Adatbázis építési tipp: adjunk ajándékot!

2016.08.11

A bőséges adatbázis kiépítése időigényes folyamat, amit sokan alig győznek kivárni. Szerencsére van egy hatásos módszer, amennyiben mi is felpörgetnénk a folyamatot. Csupán egy kis motivációra lesz szükség, hogy egyre többen döntsenek a feliratkozás mellett, és így az email listánk szépen gyarapodjon.

Nagy számban találkozunk olyan marketing szakemberekkel, akik előszeretettel szerveznek nyereményjátékokat, amikor az adatbázis növelése a cél. Ez nem is csoda, hiszen ajándékért cserébe sokan döntenek a feliratkozás mellett, még abban az esetben is, ha ajándék nélkül meg sem fordult volna bennük, hogy regisztráljanak.

Ráadásul nemcsak a feliratkozók számának gyors növekedésére számíthatunk egy jól átgondolt kampánnyal, hanem összességében kedvező költségmutatókra is: sokszor ugyanis a nyeremény biztosításának plusz költsége eltörpül amellett, ahány plusz feliratkozót (azaz reménybeli vásárlót) szerezhetünk a segítségével.

Csapatban az erő

Érdemes partnerkapcsolatban gondolkodni, hiszen akkor a másik márka szelét is a vitorlánkba foghatjuk. Jól gondoljuk meg, melyik márkával kötjük össze a miénket, mert egy rossz döntéssel a mi hírnevünkön is csorba eshet. Legyen szempont a döntéskor, hogy a cég tisztességesen működjön, hasonló értékeket képviseljen, legyenek nyitottak az együttműködésre, és legyen meg közöttünk a kémia, hogy gyümölcsöző partnerkapcsolatot építhessünk ki! Ha ezek teljesültek, akkor már nemcsak a saját közönségünk számára oszthatjuk meg a feliratkozáshoz kötött nyereményjáték lehetőségét, hanem a partnerünk nyilvánosságát is felhasználhatjuk. A vonzó ajándéknak köszönhetően rohamosan fog nőni a címlistánk.

A magányos farkas

Persze annak is megvan az előnye, ha partnerek nélkül dolgozunk a sikerért. Ilyenkor minden folyamat a mi ellenőrzésünk alatt van, rugalmasabbak és függetlenek vagyunk, illetve nem kell számolni a szívesség viszonzásával sem. Ez azonban cseppet sem hátrány, amennyiben eleve a nagyobb elköteleződés elérése a cél, mivel olyankor azokra az emberekre kell fókuszálni, akikkel már kapcsolatba kerültünk.

Milyen ajándék ösztönöz jobban?


Ha ismerjük a célközönségünket, könnyen találhatunk megfelelő nyereményt. Ha exkluzív, mások számára nehezen elérhető dolgot kínálunk, az ösztönzőerő is tovább növekszik. A nyeremény lehet tárgyi ajándék, élmény vagy kedvezmény is, a játék koncepcióját azonban az előzetesen meghatározott célhoz kell igazítani. Vagyis nem mindegy, hogy                 szimplán új feliratkozókat szeretnénk gyűjteni, vagy az elköteleződést is szeretnénk erősíteni.

Jogi tanács: Bár a játékra való jelentkezéskor kérhetjük a hírlevélre való feliratkozást, lehetőséget kell adni a későbbi leiratkozásra is.

emailmarketing.hu - 1998-2013

Ahogy majdnem minden weboldal, az emailmarketing.hu is használ sütiket a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával beleegyezik a cookie-k alkalmazásába.
További információ: itt.

Értettem