Email perszonalizáció: így is lehet

2016.08.22

Egy nemzetközi kutatás (Chadwick Martin Bailey) szerint a felhasználók 56 százaléka leiratkozik azokról a hírlevelekről, amiknek a tartalma már nem releváns számukra. Mit tehetünk ez ellen? Hogyan tudjuk elérni, hogy az olvasóink úgy érezzék, hozzájuk szólunk? Az emailek személyre szabása kínál megoldást erre. De hogyan csinálják a nagypályások? Megmutatjuk.

Az email perszonalizáció fontosságát már több alkalommal hangsúlyoztuk: ha az olvasóid úgy érzik, tényleg hozzájuk szólsz, azzal nemcsak a leiratkozás veszélyét csökkentheted, hanem a konverzió esélyét is növelheted. A Juniper Research kutatása szerint a tömegesen kiküldött emailekhez képest a releváns üzenetek 18-szoros bevételt eredményeznek. Sok lehetőség kínálkozik erre: például megszólíthatod az olvasókat, az érdeklődési körüknek, vásárlási szokásaiknak megfelelő tartalmakat küldhetsz nekik, vagy a korábban vásárolt termékekhez ajánlhatsz kiegészítő termékeket. Fontos, hogy az életciklusukat is kövesd le! Egy tipikus példa: egy kismamának a 9 hónap letelte után már nem érdemes a várandóssághoz kapcsolódó termékeket/szolgáltatásokat ajánlani.

Rengeteg a lehetőség, és ahogy az alábbi összeállításban megmutatjuk, egy kis kreativitással igazi email nagymenőkké válhatunk.

Boldog évfordulót!

Ki ne idézne fel örömmel emlékezetes pillanatokat az életéből? Miért ne lehetne egy ilyen pillanat az első találkozás a márkánkkal? A jetBlue a nála létrehozott fiókok 1 éves évfordulóján például az alábbi levelet küldte ki:

 

Tudom, mi kell neked idén nyáron!

Persze nem kell, hogy a dátum a márkánkhoz kötődjön. Egy másik ötletes kampány a David’s Bridalt dicséri. Az oldalon regisztráló menyasszonyoktól (a regisztrációt egyébként kis ingyenes ajándékkal is támogatják) megkérdezik az esküvőjük dátumát, majd ennek megfelelő hasznos tanácsokat küldenek. Pl.: Augusztusban lesz az esküvőd? Akkor most már érdemes fodrászt, sminkest keresned!

 

Ugorj be hozzánk!

Ha ismerjük a felhasználóink címét, azt is érdemes felhasználni a személyre szabáskor. A Steve Madden például Black Friday alkalmából nemcsak az ajánlatát osztotta meg, de az olvasóhoz legközelebbi boltját is megjelenítette. Az ötlet azért is nagyszerű, mert egy ilyen határidős ajánlat esetében sokszor olyan gondolatok tántorítják el a felhasználókat, mint hogy „túl messze van”, „úgysem érnék oda”, „nem is tudom, hol van pontosan”. Ezeket az akadályokat egy ilyen egyszerű megoldással egy csapásra ledönthetjük.

 

Egy nyelvet beszélünk!

Nem feltétlen kell technikai megoldásokat bevetni ahhoz, hogy az olvasóink megszólítva érezzék magukat. Az is elég lehet, ha pontosan ismerjük a vásárlóinkat, és ennek megfelelően a levelünk stílusát, hangnemét, nyelvezetét szabjuk személyre.

A MadCloth tökélyre fejlesztette ezt. Már a levél tárgya is telitalálat: „something you like is almost sold out!" („A termékből, amit kerestél, már csak pár darab van!”). A levélbe pedig még egy kis mosolygós smile is bekerült, ami ebben az esetben telitalálat.

Persze azért az sem utolsó, ha valóban azokat a termékeket jelenítjük meg az emailben, amelyekre a felhasználónk korábban rákeresett.

 

Öt barátodból három ezt ajánlja!

A közösségi oldalakról gyűjtött információk alapján rengeteg mindent megtudhatunk a felhasználóinkról, és persze az ő barátaikról is. Persze az adatvédelmi szabályok betartásától nem tekinthetünk el, de a Bandsintown példája is jól mutatja, hogy erre is van megoldás. A szolgáltatásra való feliratkozáskor a felhasználók hozzájárulnak ahhoz, hogy bizonyos Facebook információkat megosszanak magukról. Így amikor egy felhasználó megjelöl egy eseményt, a barátai – akik szintén Bandsintown-tagok – azonnal kapnak egy emailt. Ugye, hogy sokkal hatásosabb, ha egy barátod „ajánl” egy eseményt, mintha a Bandsintown tenné ezt?

 

A fenti néhány példán kívül még számtalan lehetőség kínálkozik az email kampányok testre szabására. Persze nem lehetünk mind szakértők, így ha elfogytak az ötletek, érdemes profi segítséget kérni.

emailmarketing.hu - 1998-2013

Ahogy majdnem minden weboldal, az emailmarketing.hu is használ sütiket a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával beleegyezik a cookie-k alkalmazásába.
További információ: itt.

Értettem