Mi az elhagyott kosár email, és milyen hatást érhetünk el vele?

2016.08.03

Ha már te is tapasztaltál olyat, hogy a webshopodba látogatók betesznek valamit a kosárba, azonban végül vásárlás nélkül hagyják el az oldalt, akkor ezt a cikket mindenképpen érdemes elolvasnod, hiszen az elhagyott kosár emaillel elérheted, hogy a kosárelhagyóból mégis vásárló legyen.

Mi az az elhagyott kosár email?

Tulajdonképpen ez egy emlékeztetés a látogató számára, amelyben felhívjuk a figyelmét a félbehagyott vásárlásra és kosarába helyezett termékekre. Érdemes a kosárelhagyást követően pár napon belül kiküldeni az emailt, hátha tényleg csak közbejött valami, ami miatt a nézelődő megfeledkezett a vásárlásról, ám az üzenetünk hatására végigmegy a teljes folyamaton. Több üzenettel azonban ne keressük meg látogatóinkat, mert az már tolakodó és agresszív lehet a szemükben. Ha elhagyták a kosarat, és az első emlékeztetőt is figyelmen kívül hagyták, tartsuk tiszteletben a döntésüket!

Milyen fogadtatásra számíthatunk?

A Marketing Sherpa készített egy kutatást, amely azt vizsgálta, hogyan vélekednek a felhasználók kosárelhagyásra emlékeztető emailekről. A válaszadók 51 százaléka kifejezetten hasznosnak ítélte az ilyen típusú üzeneteket, míg 38 százalékukból inkább negatív érzést váltanak ki. Ugyanakkor 69 százalék nyilatkozott úgy, hogy a vásárlásról hozott döntésére hatással van az emlékeztető email. Tehát az eredmények szerint a félbehagyott vásárlások közel fele megmenthető egy átgondolt marketingstratégiával. Ez olyan jó arány, amire nem legyinthetünk csak úgy, ráadásul a kosárelhagyókat a vásárlási folyamat nagy részén már átvezettük: felkeltettük az érdeklődésüket a hirdetésünkkel, a webáruházunk is jó benyomást tett, továbbá bizonyos termékek felkeltették a vásárlási szándékukat is, hiszen a kosarába helyezték őket. Innen már csak egyetlen lépés hiányzik a vásárlás beteljesüléséhez, és jellemzően ezen a ponton már kevesebb erőfeszítéssel is sikerrel járhatunk, mint ha egy teljesen új embert szólítanánk meg, akit ismét keresztül kell kísérni minden lépésen a tranzakcióig.

Gyakorlati tanácsok

Egyszerűség: Tegyük könnyűvé a megkezdett vásárlás befejezését! Ha az emailben egyetlen kattintással elérhető a címzett elhagyott kosara, benne a már kiválasztott termékekkel, nagyobb az esélye a vásárlásnak, mint ha a kínálatból ismét ki kéne keresnie az árukat.

Jó adni, jó kapni: A kutatás során az is kiderült, hogy nagyobb arányban döntenek a címzettek a vásárlás befejezése mellett, ha az üzenetben extra kedvezményt kínálunk.

Kreatív tartalom: Ha egyedi és vicces emaillel emlékeztetjük a webshopunk látogatóit az elhagyott kosarukra, kevesebb emberben keltünk negatív érzést.

Mindenkit a saját nyelvén szólítsunk meg! Ha igazán hatékony üzenetet szeretnénk, az eltérő szegmenseket eltérő módon emlékeztessük az üzenetben. Például külön nőknek és külön férfiaknak szóló emaillel is javíthatjuk a hatékonyságot.

Térképezzük fel az akadályokat! Az email arra is jó, hogy lehetőséget adjunk a potenciális vásárlóknak a visszajelzésre, vagyis az esetleges problémák jelzésére, kérdések feltevésére. Így tisztában lehetünk azzal, hol és miért akadnak el a vásárlások, és egy kis figyelmességgel könnyen orvosolhatunk minden problémát. 

+1: Amennyiben aggaszt bennünket az a 38 százalék, aki nem kedveli az ilyen emaileket, van egy jó hírünk: a Marketing Sherpának sikerült behatárolnia azokat a felhasználókat, akikben jellemzően bosszúságot keltenek az elhagyott kosár emailek, ők pedig a 35-44 éves nők.  Vagyis ha őket kihagyjuk a címzettek közül, nagy eséllyel kiszűrjük azokat, akik nem veszik szívesen az efféle üzeneteket.

emailmarketing.hu - 1998-2013

Ahogy majdnem minden weboldal, az emailmarketing.hu is használ sütiket a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával beleegyezik a cookie-k alkalmazásába.
További információ: itt.

Értettem